Zöldutas tábla – Nagyoroszi

Nagyoroszi - zöldút-vonal

Nagyoroszi ősi település a drégelyi hegyek lábánál. Nevét a Könyves Kálmán által idetelepített oroszokról kapta, akik a király testőrei voltak.

Zöldutas túraajánlataink:

• Számos vonzó turistaútvonal vezet Nagyoroszitól a Börzsönybe. A Drégelyvár nevű vasúti megállótól kb. 1 órás gyalogtúrával juthatunk el a K+ majd K jelzésen a Drégelyvár romjához.
  • A faluközpontból zöld majd piros jelzésen a Nagy-völgybe és a Betyár-forráshoz jutunk. A K+ jelzésről a Börzsönyi kék útra térve eljutunk a Sárkánytöréshez, a „Törökasszony útja” pedig elvezet egészen Diósjenőig, de útközben letérhetünk Szomolyapuszta érintésével Borsosberény felé is. Ha zöld jelzésen feljutunk Pénzásásig onnan Kék és sárga jelzés elvezet a Kámorig.
  • Kerékpárral és gyalogosan a Nagyoroszi vasútállomással szemben induló útról a Hera-Domb szelídgesztenyés erdeit érintve Horpácsra jutunk, ha ugyaninnen a másik irányba indulunk a volt Laktanyán át kiépített erdőgazdasági úton kerékpározhatunk a Pénzásást érintve a Wenckheim Vadászkastélyhoz. Pénzásásnál északra haladva utunk elvezet a Drégelyvárig.
  • A falu központjából közúton kerékpárral rövid idő alatt a Pataki-tóhoz jutunk, ahol horgászati lehetőség van.